Vitamíny a minerály v šestinedělí

Šestinedělí je období anatomických a fyziologických změn, jež nastaly během těhotenství a tělo maminky se postupně vrací do stavu před otěhotněním. Rozčlenit jej lze na rané a pozdní, přičemž rané se počítá prvních 10 dní po porodu. V tomto období se hojí poporodní rány a stabilizuje tvorba mateřského mléka. Tělo se po porodu regeneruje a nabírá potřebné síly pro období mateřství. Právě proto je velmi důležité, aby organismus dostal všechny nezbytné živiny.

Výživově hodnotné potraviny

Z vitamínů rozhodně nesmí chybět vitamín C, A, E a vitamíny skupiny B. Ovoce i zelenina by měly být nedílnou součástí zdravého jídelníčku.

Během šestinedělí (ale i po něm) je důležité se zaměřit na výživově hodnotné potraviny, díky kterým se doplní chybějící minerály a vitamíny. Klíčovou roli hrají především potraviny bohaté na vápník. Jedná se o mléčné výrobky, vejce, ořechy a semínka. Dále jsou to potraviny bohaté na železo, které se nachází v zelenině, ovoci a masu. Zapomenout nesmíme rovněž na důležitost bílkovin, které podpoří celkovou regeneraci.

Z vitamínů rozhodně nesmí chybět vitamín C, A, E a vitamíny skupiny B. Ovoce i zelenina by měly být nedílnou součástí zdravého jídelníčku. V každém denním jídle by mělo být obsaženo něco, co dodá tělu potřebné živiny. Zařazení výživově hodnotných potravin do jídelníčku zaručí nejen dobré zdraví, lepší tvorbu mléka, ale i to, že se novopečená maminka mnohem rychleji vrátí do původní kondice a zpět na svou váhu před otěhotněním. Mimo jiné zdravá strava a pohyb minimalizují problémy se zácpou či hemeroidy, které právě po porodu trápí nejednu maminku.

Žádné hladovění a nadýmavá strava

Lépe je vyhnout se nadýmavým potravinám, které škodí vašemu zdraví a ovlivňují i zažívání miminka. Rovněž zapomeňte na nějaké diety a hladovění. Jestliže během dne moc nejíte a nacpete se ve večerních hodinách, přepne se vaše tělo do úsporného režimu, zpomalí se metabolismus a začnou se ukládat tukové zásoby „na horší časy“. Stravování v šestinedělí určitě nepodceňujte. Položíte si tak stavební kámen pro budoucí úspěch při hubnutí a dostávání se zpět do kondice.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Výběr a výbava aktovky nejen pro prvňáčky

Posttraumatický stres po porodu