Rady a tipy pro budoucí maminky jak být i na jaře fit

Po dlouhé a kruté zimě, zde máme jaro, na které jste se určitě velmi těšila. Přes zimu jste si určitě s rostoucím bříškem přestavovala, jak budete chodit na jaře na procházky, ale realita je jiná, a vy byste nejraději ležela jen v posteli a přes samou únavu se Vám nic nechce. Pokud toto zažíváte, máme pro Vás pár jednoduchých tipů, jak tuto únavu překonat.

 

  1. Nechte se vytáhnout sluníčkem ven – budoucí maminky i ty, které kojí, se často potýkají v létě s vysokými teplotami. Teploměr ukazující více než 25 °C je noční můrou. To se ale jara netýká – a „kam nechodí slunce, tam chodí lékař“. Sluneční paprsky navíc pomáhají k tvorbě vitaminu D, který je hlavně v těhotenství a při kojení velmi důležitý.
  2. Dejte si nohy na stůl – pokud budete mít dostatek odpočinku a budete si těhotenství a první měsíce s miminkem užívat, miminko to pozná. Nechte proto maminku, ať vám navaří, a tchýni, ať povozí kočárek.
  3. Každý pohyb se počítá – těhotenství i kočárek omezují výběr sportů, které přichází v úvahu. Dopřejte ale sobě i miminku například dlouhou procházku, ke kočárku si můžete vzít in-line brusle. To vám vyplavené endorfiny a adrenalin z extrémních sportů nahradí.
  4. Vyrazte na farmářské trhy – s jarem se vrací i farmářské trhy s kvalitními čerstvými potravinami. I když jste těhotná nebo kojíte, nemůžete jíst všechno, na co dostanete chuť. Nakupte si proto zdravé mlsání – celozrnné dobroty, čerstvou zeleninu (ta vám navíc dodá i potřebnou kyselinu listovou) a kvalitní ryby (důležité kvůli jódu a zdraví prospěšným omega 3 – jen nevybírejte dlouhožijící a dravé druhy).
  5. Pijte až do dna – stále mějte po ruce skleničku s vodou nebo se studeným ovocným čajem. Dostatek tekutin je důležitý nejen pro tvorbu mateřského mléka, ale i v samotném těhotenství, protože pomáhá k detoxikaci.
  6. Vitaminy proberou ze zimního spánku – většinu toho, co potřebujete, získáte z pestrého a vyváženého jídelníčku. Přesto ale ani ten nestačí na všechno, hlavně na jaře, kdy je tělo po zimě unavené. Pravidelně proto užívejte doplňky stravy – ale pozor! Ty se speciálním složením pro těhotné a kojící. Pokud se bojíte, abyste tělo zbytečně nezatěžovala, sáhněte např. po Ogestanu, který obsahuje jen kyselinu listovou, vitaminy D a E, jód a DHA. Ty jsou v těhotenství a při kojení nejdůležitější.

K těhotenství patří i únava, kdy se tělo potýká s velkou zátěží. Tyto typy pro nás připravila společnost vyrábějící přípravek Ogestan, a jedná se čistě o jejich doporučení. V případě, že máte pocit, že nic nepomáhá, a nemáte sílu ani na to vstát z postele, určitě se poraďte se svým lékařem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pudinky pro kojence a batolata

Běháme s bříškem

Těhotenské tričko vám zpříjemní léto