Jak otěhotnět aneb jak se stát matkou

Když nám začnou tikat biologické hodiny je největším přáním každé takové ženy počít a porodit zdravé děťátko. V tomto období prochází žena náročným obdobím, které sebou přináší mnoho hormonálních a fyziologických změn. Než se rozhodneme, že se staneme rodiči, bylo by nanejvýš vhodné, aby oba rodiče byli v nejlepší možné kondici. Jak po psychické, tak fyzické stránce. Mnoho žen se i několik let snaží, aby neotěhotněly. Věnují se zálibám, kariéře, vybavování domácnosti, cestování a jiným aktivitám. Když se nakonec rozhodnou, že nadešel čas, pro založení rodiny, jsou nemile překvapeny, že reprodukční systém u nich nefunguje, jak by fungovat měl.

Přítomnost chemických látek, stres a další negativní faktory dokážou oslabit lidský organismus. Neschopnost otěhotnět může ovlivňovat ve velké míře negativním způsobem vaše vlastní podvědomí.

Cesta za rodičovstvím může být strnitá

Je nutné počítat s tím, že cesta za rodičovstvím může někdy trvat déle, než byste očekávali. Důvodů, které brání početí, existuje samozřejmě mnoho. Žijeme v období, kdy není životospráva to, co bývalo. Přítomnost chemických látek, stres a další negativní faktory dokážou oslabit lidský organismus. Neschopnost otěhotnět může ovlivňovat ve velké míře negativním způsobem vaše vlastní podvědomí. Tím, že se na to zaměříte a budete urputně soustředěná jen na cíl otěhotnět, si můžete zadělat na deprese, stres a milování s partnerem pojmete, jako prostředek k dosažení cíle. To celou situaci naopak ještě zhorší. Sestavili jsme pro vás pár tipů, jak zvýšit šance na otěhotnění ještě dřív, než zavítáte do ordinace a požádáte o umělé oplodnění.

Jak zvýšit šance na otěhotnění

  • Zdravé stravování, cvičení a hodit se do pohody. To by měl být první krok, vedoucí ke zvýšení šancí na početí. Existuje nejedna vědecká studie, která dokazuje, že díky zdravé stravy, lze obnovit některé důležité funkce.
  • Pokuste se domluvit s partnerem a mít sex často – tím se rozumí alespoň každý druhý den. To především ve střední fázi menstruačního cyklu. Zkuste více vnímat svůj menstruační cyklus a podle toho určit ovulaci. Existuje několik metod, které nejsou složité, jak určit ovulaci. V tuto dobu je nejlépe mít nechráněný sex.
  • Rozhodně neponocujte, neflámujte, nekuřte a vyřaďte alkohol, omezte kofein. Kouření patří mezi toxické látky, které mají dlouhotrvající negativní účinky na vajíčka. To platí bezesporu pro oba partnery. Chcete-li mít zdravé dítě, musíte učinit patřičné kroky.
  • Uvolněte se a nebuďte posedlá otěhotněním. Napětí, nervozita, sklíčenost snižuje šance na početí. Pokuste se vést spokojený život a nechat některé věci plavat.
  • Soustřeďte se na potravinové doplňky a potraviny, které podpoří těhotenství. Jsou to zejména B6 a Zinek. Kladně ovlivňují vyváženou hormonální funkci. Rovněž omezte příjem sacharidů a zvyšte příjem bílkovin. Ženy, které mívají potíže s otěhotněním, přijímají většinou malé množství bílkovin. Jezte vajíčka, ořechy, semínka. Velmi důležitá je i kyselina listová, vitamín D a jód.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ibalgin v těhotenství – ano či ne?

Těhotenská trička – slušivá i zábavná