Fit mamina –  1. díl

Pracovní náplní copywritera není pouze psát články, ale i vyhledávat adekvátní informace. A protože mě baví ze všeho nejvíce oblast zdraví a aktivního pohybu, čtu velmi často články o stravování a cvičení. Sama se cvičení aktivně věnuji již řádku let (když pominu nějaké období lenosti), pak s klidným svědomím mohou říci, že cvičím od dětství. Byla jsem k tomu vedena.

Jak jsem psala, bylo i období, kdy jsem tomu moc nedala. Ale přiznávám se k tomu zcela dobrovolně. Na vině byla lenost. Proč jsem vůbec toto téma nakousla? Především proto, že často čtu pod články opravdu scestné názory, že zdravé stravování stojí majlant a cvičení taktéž. K tomu lze opravdu říci jen toto: Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.

Především důvody, jak omluvit svou lenost. Já jsem nikdy nebyla hubená sama od sebe. Vždy mě to stálo značné úsilí, a to je jediné, co člověka cesta k vysněné postavě může stát – vlastní úsilí. Vůbec není zapotřebí utrácet za osobního fitness trenéra, permanentky a kdo ví, co ještě. Pokud na to člověk finance má, pak je to výhra. Jestliže ty peníze nemá, dá se cvičit i doma a cvičební pomůcky si kupovat postupně. Ale jsou vaše, říkají vám PANE, nedělíte se o ně s ostatními a kdykoliv je můžete prodat/vyměnit a neplatíte nikomu dalšímu. I když chození do fitka má bezesporu své výhody (výměna názorů, kontakt s ostatními, zkušenějšími či certifikovanými trenéry atd.) jde-li o cvičení s dětmi, pak to smyl má tím tuplem. Nicméně chci jen ukázat, že to jde i vlastními silami, protože peníze a nedostatek času jsou nejčastější výmluvou některých lidí.

Běhání do schodů

Když byl můj syn ještě miminko (a to už je hodně let zpátky), protože má 23 let, běhala jsem do schodů. Schody jsou vůbec perfektní cvičební nástroj. Bydleli jsme ve třetím patře 12 patrového panelového domu. Stačilo nazout tenisky, obléci tepláky a tričko a hurá na to. Zatímco syn spal v postýlce, běhala jsem do 12 patra. Pravidelně jsem zkontrolovala spící dítko a opět šla běhat po schodech. Na schodech nemusí člověk jen běhat. Může je vyskákat. Skákat se dá po dvou, ale i po jedné noze. Na schodech se dají dělat i výpady, kliky, procvičovat břicho a mnoho dalších úkonů.

Pružiny s rukojetí

Pokud už se vám přeci jen podaří ušetřit nějakou tu korunku, určitě doporučuji nákup  pružin. Jde o barevnou gumu, kdy každá barva zastává určitou zátěž od nejlehčí – po nejtěžší. Investice je to opravdu minimální (asi 150 až 200 Kč) a procvičíte s nimi celé tělo, nehledě na to, že nezabírají místo. Skladovat je můžete doma v šuplíku. Před 23 lety jsem takové možnosti neměla. Cviky jsem si vymýšlela sama – i zátěž. Když už mi připadalo, že vyběhnout do 12 patra jak laň je hračka, dala jsem si na záda batoh s plnými PET láhvemi. Dnes už ani činky nejsou neúnosnou finanční investicí. Cvičit se dá s vlastní vahou, ale i díky cvičebním pomůckám, které nejsou drahé.

O tom však v příštím díle tohoto miniseriálu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Společné stolování – ano nebo ne?

Efektivní práce i z home office – jak na to a je to vůbec reálné?